Tillbaka Tiedote kevätkokouksesta

Tiedote kevätkokouksesta

30.06.2023

Tiedote kevätkokouksesta

Aktiivisia MTK-yhdistyksiä palkittiin osana MTK-Varsinais-Suomen virallista vuosikokousta to 29.6. Vehmaalla. Palkitut yhdistykset olivat MTK-Laitila ja MTK-Vehmaa, molempien toiminnassa korostui yhdistysten luottamushenkilöiden yhteinen tekeminen elinkeinon ja myös paikallisen elinvoimaisuuden suhteen.
Lisätietoja yhdistysten osalta antavat
Anttoni Raitamäki, MTK-Laitila, p. 050 360 7070
Elina Heino, MTK-Vehmaa, p. 0400 802 600

Liiton varapuheenjohtaja Juha Wikström julkisti toimintakilpailussa palkittavat yhdistykset

Kokouksessa paikalla olleet 61 virallista edustajaa myönsivät vastuuvapauden liiton tileistä ja toiminnasta vuoden 2022 osalta.
Keskustelussa nousi esille suuri huoli kuivuuden aiheuttaman sadonmenetyksen vaikutus tilojen taloudelliseen tulokseen.
Kokouksessa virallisen kokousesitelmän piti Suomen Pankin virkavapaalla oleva pääjohtaja Olli Rehn. Rehn kuvasi kansainvälistä tilannetta ja Suomen talouden näkymiä. Suomen kansainvälinen toimintaympäristö on Rehnin mukaan kovassa murroksessa ja tämä vaatii Suomelta taitavaa ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa ja kykyä tasapainottaa julkinen talous osaamiseen ja yrittämiseen nojaten.

Kokousesitelmän piti Olli Rehn

​​​​​​Lisätietoja